Elke dag

Elke dag is een dag
Er is een dag in elke dag
In mijn hoofdtelefoon die niets behalve
Mijn hartslag en alles, alles daar buiten verder laat

Kan ik dit zo houden, dagdagelijks is er stuk verleden
In alles wat ik zie hoor ik wat teruggaat naar toen
Het anders was, daarom niet beter, het komt en gaat
Als een man van velen en ontkleed van

Dit is veel, geen verdriet, geen traan, geen verzinsel
Geen beven, geen armen om je heen, geen lachen met
Dit is pure woede, puur gehuil, pure vreugde, puur verhaal
Dit is van taal, te lezen, te horen, te zien

Als een knal, geschreeuwd onder een brug waarover continu
Helse treinen, ellenlange vrachtwagens, geblutste wagens
Jachtige nieuwslezers elk half uur, erger dan reclame flitsen

Kan ik dit zo houden
In niets dan stilte, een glimlach van lippen
Een vermoeden van: dit is wie ik ben



© hans h.

Reacties

Anoniem zei…
Subliem!!!!!

Populaire posts van deze blog

Onderweg

Alles is kamers (voor K.G.)

Kriebels, als witte wolken

Winterslaap