Banzai 万岁 “ten thousand years"


Banzai  (vertaling : I wish you “ten thousand years" of long life) V&M
 
Ik zal er lang over doen
Een gedicht te schrijven over een merkwaardig weerzien
Een even waardig weerzien
Mag ik er even lang over doen
Als vijfendertig jaren ervóór
In de 'ondertussen-tijd
Zal ik me alleen scheren elke dag dat de zon schijnt
Ik scheer mij elke dag alleen, _ zag ik net in de spiegel
Deze ochtend op de badkamer toen de zon niet scheen
En ik mij dus ook niet schoor maar keek
Naar de vogels des hemels: ze zaaiden niet en maaiden niet (Matteüs 6,19-34)
Zij scheerden alleen maar langs
Dus maak ik mij ook geen zorgen
Het wordt geen baard als een rijzende zon
Maar tienduizend jaar een goed leven.
 
                                                                         © hans h.
Gent Patershol  6 april 2018

Reacties

Populaire posts van deze blog

Onderweg

Alles is kamers (voor K.G.)

Kriebels, als witte wolken

Winterslaap