Ik had zin

Pff, ik had zin, daarnet toch, om een gedicht te schrijven
Over de vrije meningsuiting en de gevolgen van het jezelf
Daardoor te kijk zetten, als het ware jezelf in je blootje te zetten.

Tenminste voor even maar ...
Dat voor even maar kan echter ver dragende consequenties hebben.
Daarom heb ik het maar niet gedaan.

In plaats daarvan heb ik mijn gitaar genomen
En zelfs nog niet mijn elektrische maar mijn Spaanse flamenco gitaar.
Wel elektrisch versterkt, echter niet te luid

Want dat geeft feedback
En heeft even grote gevolgen als in je blootje staan.
Gelukkig met de ramen dicht en de gordijnen toe.

                                                              © hans h.
zin


Reacties

Populaire posts van deze blog

Onderweg

Alles is kamers (voor K.G.)

Kriebels, als witte wolken

Winterslaap