Atlantis


Men zegt van mij

Dat ik van hier naar daar
Maar meestal is dat alleen
Maar in mijn woorden
In mijn poëzie wel zo

Dus meestal waar
Maar hoe geraak ik daar
Hoe ver of hoe dichtbij ben ik
Nu hier aan die Middellandse Zee

Straks noemt zij mij ionisch
Dan weer egeïsch
Voorbij Gibraltar en Tarifa
Word ik pas Atlantis

Van alles weg
Tot op de bodem zinkt mijn schip
Toch bolt mijn zeil Haar woord

© hans h.
Men zegt van mij  Dat ik van hier naar daar Maar meestal is dat alleen Maar In mijn woorden In mijn poëzie wel zo  Dus meestal waar Maar hoe geraak ik daar Hoe ver of hoe dichtbij ben ik Nu hier aan die Middellandse Zee  Straks noemt zij mij ionisch Dan weer egeïsch Voorbij Gibraltar en Tarifa Word ik pas Atlantis  Van alles weg Tot op de bodem zinkt mijn schip Toch bolt mijn zeil Haar woord  © hans h.
Foto: staal + mixed material

Reacties

Populaire posts van deze blog

Onderweg

Alles is kamers (voor K.G.)

Kriebels, als witte wolken

Winterslaap