Op hoge hakken heen

Dinsdagochtend blues 

Eerste werkdag vandaag heel de dag
Zegt mijn agenda
Die "heel de dag" knaagt mijn maag
Na vier weken verlof, hele dagen

Bijna tussen de automatisch sluitende deuren van de trein gekneld
Bijna en nu tussen de slapende pendelaars onderweg naar Brussel
Bijna wakker staren de ramen voorbijflitsend groen
Bijna weer moe van mensengebrabbel voor, achter, naast

Diep ademhalen, in en langzaam uit
Vanuit de buik
Tien keer achtereen

Dan weer alleen
Door het suizen van de trein
Het landschap op hoge hakken heen

© hans h.

Dinsdagochtend blues op hoge hakken heen  "1ste werkdag vandaag heel de dag" Zegt mijn agenda Die "heel de dag" knaagt mijn maag Na 4 weken verlof, hele dagen  Bijna zat ik tussen de automatisch sluitende deuren van de trein Bijna en nu tussen de slapende pendelaars onderweg naar Brussel Bijna wakker staren door de ramen voorbijflitsend groen Bijna weer moe van mensengebabbel voor, achter, naast  Diep ademhalen, in en langzaam uit Vanuit de buik Tien keer achtereen  Dan weer alleen  Door het suizen van de trein Het landschap op hoge hakken heen  © hans h.
Foto  "Joke Aerts" genomen uit het beeldenparcours van het fotoinstituut Contraste in het Warande park te Brussel. Een  tijdelijke tentoonstelling van 21 juni tot 11 juli 2018. Een beeld dat ik bijna elke dag kan zien als ik uit station Brussel-Centraal de Warandeberg omhoog ga.








Reacties

Populaire posts van deze blog

Onderweg

Alles is kamers (voor K.G.)

Kriebels, als witte wolken

Winterslaap